45. BIENNALE MALARSTWA BIELSKA JESIEŃ 2021

 

Szanowni Państwo!

Przed nami kolejna, 45. edycja Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2021, do udziału w której Galeria Bielska BWA – organizator konkursu – zaprasza polskich artystów malarzy zamieszkałych w kraju lub za granicą.

Do konkursu mogą przystąpić absolwenci wyższych szkół artystycznych, a także malarze (osoby pełnoletnie) nieposiadający dyplomu uczelni artystycznych, ale legitymujący się aktywnością twórczą i dorobkiem artystycznym.

Przyjmowanie zgłoszeń, wyłącznie w wersji online, będzie odbywać się od 1 lutego do 31 marca 2021 roku. Do konkursu należy zgłosić trzy prace w dowolnej technice malarskiej, powstałe w latach 2019–2021. Format prac jest dowolny, z zastrzeżeniem, iż krótszy bok każdej pracy nie może przekraczać 200 cm.

Szczegóły zostaną zawarte w regulaminie 45. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2021, który zostanie zamieszczony na stronie www.bielskajesien.pl na początku 2021 roku.

Finalistów poznamy podczas uroczystego otwarcia wystawy pokonkursowej, która będzie miała miejsce od 12 listopada do 31 grudnia 2021 roku.

 

 

 

44. BIENNALE MALARSTWA BIELSKA JESIEŃ 2019

pod honorowym patronatem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

 

 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

   

Grand Prix Bielskiej Jesieni 2019 dla Karola Palczaka

Karol Palczak, Stanął w ogniu nasz wielki dom (fragment), 2019, 150x110, olej, płótno

 

Laureatem Grand Prix – Nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (30 tys. zł) 44. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2019 w Bielsku-Białej został Karol Palczak, mieszkający w Krzywczy k. Przemyśla absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Nagrodzony został zestaw trzech obrazów artysty: „Dym”, „Stanął w ogniu nasz wielki dom, dom dla psychicznie i nerwowo chorych” oraz „Ogień”. Jury biennale, któremu przewodniczył Piotr Rypson – historyk sztuki i literatury, krytyk – było zgodne w ocenie malarstwa Karola Palczaka. Laureata nagrodzono za prace łączące współczesne obrazy prowincji z nastrojem niepokoju i zagrożenia.

– „Pośród rozmaitych polityk obrazu jego propozycja była dla nas najbardziej przekonująca” –podsumowuje werdykt pięcioosobowego jury biennale jego przewodniczący Piotr Rypson.

Prace Karola Palczaka to obrazy „niewielkie, skromne, o tematyce zwyczajnej, lokalnej, osadzonej w życiu, z pozoru cichej. A jednak jest w nich coś więcej (…). Obrazy te ukazują realną rzeczywistość i zatrzymują czas mocniej niż fotografia. To zamierzony suspens. Ogień tu nie tylko oczyszcza, ogrzewa, ale i niszczy. Degraduje każdy kolor żywy do martwej szarości popiołu” – ocenia Beata Ewa Białecka, malarka, jurorka biennale.

Laureat Grand Prix otrzymał również Nagrodę Dyrektora Galerii Bielskiej BWA w postaci organizacji wystawy indywidualnej oraz Statuetki Bielskiej Jesieni autorstwa rzeźbiarza Ryszarda Kwaka.

II Nagrodę Marszałka Województwa Śląskiego (20 tys. zł) za prace z cyklu „Idolatria” otrzymał Tomasz Kulka z Wolbromia, absolwent krakowskiej ASP. Jury doceniło jego oryginalne podejście do tradycji malarstwa kościelnego i krytyczne rozwinięcie przedstawień religijnych rytuałów.

III Nagrodę Prezydenta Miasta Bielska-Białej (10 tys. zł) otrzymał Paweł Baśnik z Wrocławia – absolwent ASP we Wrocławiu, za przemyślny i spójny zestaw prac („Erzulie”, „Generał Jabłonowski”, „Grób Bema”) przedstawiających postaci i wyobrażenia historyczne splatające polską historię z kulturami uznawanymi za odległe i egzotyczne.

 

Jury przyznało także pięć wyróżnień regulaminowych (po 2 tys. zł każde), honorując nimi prace prezentujące bardzo wysoki poziom artystyczny, cechujące się pomysłowością oraz dojrzałością formy. Wyróżnienia otrzymali: Maria Cichoń (Ascoli Piceno, Włochy), Bartosz Czarnecki (Kraków), Dawid Czycz (Kraków), Małgorzata Mirga-Tas (Czarna Góra k. Zakopanego) oraz Marcin Zawicki (Gdańsk).

 

W jury Bielskiej Jesieni 2019 zasiedli krytycy i historycy sztuki: dr Piotr Rypson (przewodniczący), Anda Rottenberg i Agata Smalcerz oraz artyści malarze: Beata Ewa Białecka i prof. Andrzej Tobis. Przegląd i klasyfikacja obrazów odbywały się podczas dwóch posiedzeń jury: na podstawie prezentacji elektronicznej oraz w oparciu o oryginały prac. Na konkurs zgłosiło się 653 artystów, nadsyłając 1.959 prac. Do wystawy finałowej zakwalifikowanych zostało ostatecznie 115 prac 54 artystów.

 

Do grona laureatów dołączyli także artyści wyróżnieni przez redakcje patronackie biennale: Michała Chudzickiego wyróżnił portal Artinfo.pl, Karolinę Balcer kwartalnik „Artluk”, Darię Bidzińską „Gazeta Wyborcza” Katowice, Jana Możdżyńskiego „Notes Na 6 Tygodni”, artystę tworzącego pod pseudonimem Bezimienny – Magazyn „Szum”. Pismo Artystyczne „Format” wyróżniło ex aequo Michała Chudzickiego i Bartosza Czarneckiego.

Nagrodę Specjalną – zakup obrazu do Kolekcji Sztuki Galerii Bielskiej BWA otrzymał Michał Cygan z Katowic.

 

– „Podczas prac jury wielokrotnie podkreślano wysoki poziom zgłoszonych prac malarskich. Dały się też zaobserwować bardziej wyraźne tendencje w twórczości malarskiej młodszego pokolenia – to bowiem, dominowało w tegorocznej edycji. Widać wyraźnie wpływ polityki na tematy wielu obrazów, echa spraw publicznych odbieranych wprost lub poprzez mass media. Dotyczy to zarówno warstwy symbolicznej wyobrażeń, jak i samej „polityki obrazów”. Na drugim biegunie znalazły się nader liczne dzieła surrealistyczne, odsyłające widza do fantasmagorycznych krajobrazów wyobraźni, nasyconych fizjologią, seksualnością, skrajnymi emocjami. Na ciekawą grupę prac składają się również reprezentacje współczesnej rzeczywistości i jej przeciętnych bohaterów – nie tylko w pejzażu wielkomiejskim, ale też na polskiej wsi i prowincji. W miejsce zaś dawniej uprawianego malarstwa pejzażowego otrzymaliśmy dziś malarskie relacje z rzeczywistości, w której widać przemożną, nadmierną obecność cywilizacji ludzi. Warto jednak podkreślić, że Polska nie jest wyizolowaną wyspą „polskiego malarstwa”, a wizualna sfera kultury podlega tutaj tym samym globalnym procesom, co w innych krajach: medialnym, technologicznym, popkulturowym. Widać to zwłaszcza w tych pracach, które operują wirtuozerią opanowania materii malarskiej, przesuwających efekty malarskie ku obrazowaniu wytworzonemu w świecie cyfrowym” – podkreśla Piotr Rypson, przewodniczący jury.

 

Wystawa trwa od 8 listopada do 29 grudnia 2019 roku. Wstęp bezpłatny.

Sponsorzy 44. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2019, fundatorzy wyróżnień: AQUA SA, FCA Poland SA, LOTOS SA, POLMOTORS  Sp. z o.o., PRO Sp. z o.o.

Nagrodę Specjalną ufundowała firma Winsor&Newton.

Patroni medialni: „Artluk”, „Format”, „Notes Na 6 Tygodni”, Magazyn „Szum”, „Gazeta Wyborcza”, Co Jest Grane 24, Artinfo.pl, TVP Kultura, TVP3 Katowice, Radio Kapitał, „Kronika Beskidzka”, „Relacje-Interpretacje”.

Uwaga! Zdjęcia nagrodzonych i wyróżnionych prac do pobrania na naszej stronie pod adresem> http://galeriabielska.pl/press-room

 

Laureat Grand Prix – Karol Palczak, Ogień (fragment), 2019, olej, aluminium, 40x25 cm 

 

 
Laureat II Nagrody Marszałka Województwa Śląskiego –Tomasz Kulka, Idolatria, 2017, tłusta tempera na sklejce, szlagmetal, 110 x 70 x 7,5 cm

 

 
Laureat III Nagrody Prezydenta Miasta Bielska-Białej  Paweł Baśnik, Erzulie (fragment), 2018, olej, deska, 50x35 cm

 

Nagrodę Publiczności
w plebiscycie na najciekawszy obraz 44. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2019 zdobył „Sabat” Marcina ZAWICKIEGO.

Obraz pt. „Sabat”, wykonany w 2019 roku, w technice mieszanej: olej i akryl na płótnie, o wymiarach 190 x 150 cm, już wcześniej został uhonorowany wyróżnieniem regulaminowym  jury Bielskiej Jesieni. Jak uzasadnia przewodniczący komisji Piotr Rypson – Za maestrię w kreowaniu obrazów, na których formy symboliczne zostają osadzone w surrealnych, wanitatywnych kompozycjach.

Fundatorem wyróżnienia został LOTOS Terminale SA.

Na II miejscu w glosowaniu publiczności znalazła się praca Yui Akiyamy pt. „Granica I”, natomiast  III miejsce przypadło obrazowi Karola Palczaka pt. „Stanął w ogniu nasz wielki dom, dom dla psychicznie i nerwowo chorych”.

 

Marcin ZAWICKI

Gdańsk, www.zawicki.eu

Urodził się w 1985 roku w Szczecinie. Jest absolwentem Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Dyplom uzyskał w pracowni malarstwa prof. Teresy Miszkin w 2010 roku. Od ukończenia studiów pracuje na Wydziale Malarstwa swojej macierzystej  uczelni, gdzie w 2015 roku obronił z wyróżnieniem pracę doktorską.
Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2010, 2009) oraz Marszałka Województwa Pomorskiego (2009). Nominowany do Pomorskiej Nagrody Artystycznej 2016, Gdańsk (2016). Laureat Nagrody Rektora ASP, Gdańsk (2015, 2013); Nagrody Miasta Gdańska dla Młodych Twórców w Dziedzinie Kultury (2011); I nagrody – Nagrody Rektorów – w konkursie Najlepsze Dyplomy ASP, Gdańsk (2010); Nagrody Specjalnej w konkursie Artystyczna Podróż Hestii (2010). Otrzymał wyróżnienia: na 41. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2013 w Bielsku-Białej, był także finalistą 43. edycji tego konkursu (2017); Pisma Artystycznego „Format” w 10. Konkursie Gepperta, Wrocław (2011).
Autor wystaw indywidualnych (wybór), w 2018: „Osiemset milionów litrów farby”, Kolonia Artystów, Gdańsk; „Wielka Kronika”, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała; w 2016: „Zarodki”, Galeria Sztuki Wozownia, Toruń; „Homoiomerie”, Galeria m², Warszawa; „Coś dziwnego tu się zbliża”, Galeria BWA, Gorzów Wielkopolski.

O swojej twórczości, obejmującej malarstwo, rysunek i sztukę instalacji, artysta pisze:
Wizualną formę rzeczywistości, w jakiej rozgrywa się moje malarstwo, określa specyficzna dla mnie metoda twórcza – konstruowanie prac malarskich w oparciu o ich prototypy: stworzone przeze mnie rzeźbiarskie makiety. Ograniczenia wynikające z charakteru materiału użytego do prefabrykacji (zbudowania modelu) narzucają „stworzeniu” doraźny kształt. Przeobrażając się w realizację malarską, byt wykonuje kolejny krok w ewolucji własnego unaoczniania. Jego budulcem staje się niejako sama w sobie widzialność, będąca przecież także przyczyną jego istnienia. „Sabat”, praca prezentowana na Bielskiej Jesieni, to jedna z moich najnowszych realizacji. Po wcześniejszych próbach definiowania świata (rzeczywistości i wizualności) przez odniesienia do alchemii czy rozważań atomistów, obecnie wątków twórczej kreacji czy powoływania do życia zacząłem szukać w motywach zaczerpniętych z „Młota na czarownice” Heinricha Kramera, poszerzając jednocześnie dyskurs o problematykę kulturową.

 

 

***

 

Wystawa finałowa prezentuje 115 obrazów autorstwa 54 artystów.

 

8 listopada 2019, godz. 17.00 – otwarcie wystawy finałowej, podczas którego poznamy nazwiska nagrodzonych i wyróżnionych artystów.

Zdobywca Grand Prix – Nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego otrzymuje nagrodę pieniężną w wysokości 30.000 zł, statuetkę Bielskiej Jesieni – rzeźbę z brązu autorstwa Ryszarda Kwaka oraz Nagrodę Dyrektora Galerii Bielskiej BWA w postaci organizacji wystawy indywidualnej  w 2021 roku, ukazującej dokonania artystyczne z ostatnich dwóch lat od otrzymania Grand Prix.
Laureat II miejsca – Nagrody Marszałka Województwa Śląskiego otrzymuje nagrodę w wysokości 20.000 zł, natomiast zdobywca III miejsca – Nagrody Prezydenta Miasta Bielska-Białej będzie nagrodzony kwotą w wysokości 10.000 zł.
Zgodnie z regulaminem biennale, nagrodzony obraz  (lub jeden z zestawu) przechodzi nieodpłatnie na własność Galerii, wzbogacając Kolekcję Sztuki Galerii Bielskiej BWA.

Jurorzy przyznali także pięć równorzędnych wyróżnień regulaminowych w wysokości 2.000 zł każde. Fundatorami wyróżnień i jednocześnie sponsorami 44. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2019 są firmy z Bielska-Białej i regionu, od lat wspierające biennale: AQUA SA, FCA Poland SA, LOTOS Terminale, POLMOTORS Sp. z o.o., PRO Sp. z o.o.

Nagrodą Specjalną firmy Winsor&Newton jest zakup obrazu wybranego przez organizatorów z wystawy finałowej, który zostanie przekazany Galerii do Kolekcji Sztuki Galerii Bielskiej BWA.
Winsor&Newton jest także fundatorem upominków – zestawów produktów malarskich, którymi zostaną obdarowani laureaci nagród i wyróżnień regulaminowych.

Wieloletnią tradycją są wyróżnienia redakcji patronackich, w bieżącej edycji z grona patronów medialnych biennale przyznało je sześć redakcji: Artinfo.pl, kwartalnik „Artluk”, Pismo Artystyczne „Format”, „Notes na 6 Tygodni”, Magazyn „Szum”, „Gazeta Wyborcza” Katowice. Nagrodami są różne formy publikacji o wybranym artyście.

Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi podczas otwarcia wystawy finałowej 44. edycji Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2019: piątek, 8 listopada 2019, godz. 17.00.
Oprowadzanie po wystawie przez jurorów biennale: sobota, 9 listopada, godz. 11.00
Wystawa 44. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2019 potrwa do 29 grudnia 2019 roku.
Bielską Jesień 2019 dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

 

***

Bielskiej Jesieni 2019 towarzyszy wiele wydarzeń związanych z propagowaniem laureatów konkursu, samej wystawy finałowej, a przede wszystkim wzbudzających zainteresowanie współczesnym malarstwem polskim oraz bielskim biennale, które ukazuje to, co dzieje się na obecnej malarskiej scenie.

 

Program wydarzeń, działań, akcji i konkursów:

w dniu otwarcia wystawy, w piątek 8 listopada br., po wernisażu o godz. 19.30 – after party
Sety DJ-skie zagrają:
daisy cutter (FLAUTA)
ehh hahah
(Klubokawiarnia Aquarium, wstęp wolny!)


sobota, 9 listopada 2019
godz. 11.00
Otwarte oprowadzanie po wystawie przez jurorów biennale
W oprowadzaniu uczestniczyć będą jurorzy: Anda Rottenberg, Beata Ewa Białecka, Agata Smalcerz, Piotr Rypson (przewodniczącego jury) oraz Andrzej Tobis. Obecni będą także artyści – uczestnicy wystawy finałowej – krytycy, publicyści i organizatorzy biennale, widzowie.

godz. 12.00 – „Wszystko już było? Czyli malarstwo w pułapce oryginalności”
Panel dyskusyjny z udziałem członków jury, krytyków sztuki, publicystów, artystów uczestniczących w wystawie finałowej oraz publiczności.
Moderatorem będzie – prof. Kamil Kuskowski, artysta, kurator, Kierownik Pracowni Działań Audiowizualnych i Performatywnych w  Akademii Sztuki w Szczecinie.

wtorek, 12 listopada 2019, godz. 10.30
„Czym może być i czym powinna być recenzja” – wykład Krzysztofa Płatka
Wykład adresowany do osób zainteresowanych sztuką pisania recenzji, w szczególności uczestników Konkursu na recenzję obrazu, wybranego z wystawy finałowej 44. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2019.

soboty: 16, 23 i 30 listopada oraz 14 grudnia (sobota) 2019
Warsztaty artystyczne z finalistami Bielskiej Jesieni 2019
Autorskie warsztaty artystyczne prowadzone przez czworga uczestników Bielskiej Jesieni 2019, odbywające się przez cztery soboty (16, 23 i 30 listopada oraz 14 grudnia). Zajęcia, z wykorzystaniem różnych technik malarskich, kierowane są do młodzieży i osób dorosłych. Będą obowiązywały zapisy,
Szczegóły zostaną podane na stronie internetowej po otwarciu wystawy.



Konkursy:

Głosowanie widzów na najciekawszy obraz Bielskiej Jesieni 2019.
Od 8 listopada do 29 grudnia 2019 roku osoby zwiedzające wystawę finałową mogą głosować na najciekawszy – ich zdaniem – prezentowany obraz. Kupony do głosowania znajdują się w recepcji i holu galerii. Każda osoba może głosować tylko raz. Kto z głosujących zechce wziąć udział w losowaniu nagród dla uczestników plebiscytu, proszony jest o wypełnienie rubryki dane kontaktowe.  Nazwisko laureata Nagrody Publiczności podane zostanie na stronach www.galeriabielska.pl oraz www.bielskajesien.pl
Podczas styczniowego wernisażu artysta, którego obraz cieszył się największym zainteresowaniem widzów otrzyma dyplom, a autorzy pięciu wybranych losowo kuponów – katalogi biennale.

12 listopada – 1 grudnia 2019 – konkurs na recenzję obrazu lub wystawy
Konkurs na recenzję najciekawszego obrazu wybranego spośród prac  prezentowanych na wystawie 44. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2019.
Celem konkursu jest zachęcenie widzów do bardziej wnikliwej obserwacji i osobistej oceny współczesnego malarstwa prezentowanego.
Termin nadsyłania  recenzji  upływa z dniem 1 grudnia 2019 roku.
Recenzję należy przesłać  na adres mailowy:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

***

Konkurs dla internautów na najciekawszego artystę Bielskiej Jesieni 2019 rozstrzygnięty!

W tegorocznej edycji głosowania Internautów wyłoniła się nowa grupa uczestników – głosujących za pomocą „botów” (tzn. programów lub zespołów ludzkich automatycznie oddających głos na pracę).

Wśród osób, które nie korzystały z takich „mechanizmów popularności” pierwsze miejsce zajął Tomasz ZJAWIONY za pracę „Odrzucenie”,
z ilością 1807 głosów.

Gratulujemy!

Zjawiony_T_Odrzucenie_2018_100x140_ol_pl

Tomasz ZJAWIONY urodzony w 1984 roku w Pabianicach. Absolwent Wydziału Wzornictwa i Architektury Wnętrz Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi; dyplom pod kierunkiem dra hab. prof. ASP Roberta Sobańskiego w 2018 roku. Laureat Grand Prix w II Ogólnopolskim Biennale Malarstwa Pejzaż Architektoniczny – Bisztynek 2018;  Nagroda Rektora ASP w Łodzi w 35. Konkursie im. Władysława Strzemińskiego Sztuki Piękne 2018 w Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi; Nagroda Pisma Artystycznego „Format” oraz wyróżnienie Kwartalnika „Artluk”
w Ogólnopolskim Przeglądzie Malarstwa Młodych PROMOCJE 2018, Galeria Sztuki w Legnicy.

Artysta w swojej twórczości najchętniej podejmuje motywy architektoniczne, które stały się głównym tematem jego prac. Twórca zafascynowany jest miejscami, głównie dawnymi, nieco zapomnianymi, okrytymi patyną czasu. Najbardziej interesuje się architekturą secesji, jak i tą nieco późniejszą z okresu PRL-u. Proces ich poszukiwań jest, jak podróż ku przeszłości, odkrycie na nowo ich uroku i piękna, a dzięki temu przywołanie w odbiorcach refleksyjnych i może nieco melancholijnych odczuć. Stosując proste formy obrazowania oraz zawężoną paletę barw, w nienarzucający sposób potrafi odnieść się do otaczającego świata, refleksji nad tym, co przemijające oraz wywołaniem w odbiorcach określonych skojarzeń. Motywy, które podejmuje w swoich pracach, wynikają z procesu eksploracji miast, przez co artysta stara się wejść
w symbiozę z otoczeniem, co pozwala mu poczuć emocje z nim związane, aby potem utrwalić je w swojej twórczości.
Adrianna Michalska

 

 

 

10 września 2019 roku miało miejsce II posiedzenie jury 44. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2019

 

JURY obradowało w składzie:

Beata Ewa Białecka – artystka malarka, (Gdańsk, Rodowo)
Anda Rottenberg –
historyczka sztuki, krytyczka, kuratorka wystaw, publicystka i autorka książek (Warszawa)
dr Piotr Rypson –
krytyk sztuki, historyk sztuki i literatury, publicysta i autor książek (Warszawa) – przewodniczący jury
Agata Smalcerz –
historyczka sztuki, krytyczka, kuratorka wystaw, dyrektor Galerii Bielskiej BWA (Bielsko-Biała)
prof. Andrzej Tobis –
artysta malarz, wykładowca katowickiej Akademii Sztuk Pięknych (Katowice).
W obradach uczestniczyła kuratorka biennale – Grażyna Cybulska, historyczka sztuki z Galerii Bielskiej BWA.

Klasyfikacja i ocena obrazów odbywały się w oparciu o oryginały prac. Głosowanie jury odbywało się w sposób jawny, większością głosów.

Werdykt jury

Na posiedzeniu jury 44. edycji Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2019 wybrano na wystawę 115 obrazów 54 twórców. Wyboru dokonano spośród 1.959 obrazów nadesłanych przez 653 artystów.
Jurorzy przyznali również trzy nagrody główne i pięć wyróżnień; informacje szczegółowe dotyczące laureatów zostaną podane w późniejszym terminie.
Podczas prac jury wielokrotnie podkreślano wysoki poziom zgłoszonych prac malarskich. Dały się też zaobserwować bardziej wyraźne tendencje w twórczości malarskiej młodszego pokolenia – to bowiem, dominowało w tegorocznej edycji. Widać wyraźnie wpływ polityki na tematy wielu obrazów, echa spraw publicznych odbieranych wprost lub poprzez mass media. Dotyczy to zarówno warstwy symbolicznej wyobrażeń, jak i samej „polityki obrazów”. Na drugim biegunie znalazły się nader liczne dzieła surrealistyczne, odsyłające widza do fantasmagorycznych krajobrazów wyobraźni, nasyconych fizjologią, seksualnością, skrajnymi emocjami.

Na ciekawą grupę prac składają się również reprezentacje współczesnej rzeczywistości i jej przeciętnych bohaterów – nie tylko w pejzażu wielkomiejskim, ale też na polskiej wsi i prowincji.
W miejsce zaś dawniej uprawianego malarstwa pejzażowego otrzymaliśmy dziś malarskie relacje
z rzeczywistości, w której widać przemożną, nadmierną obecność cywilizacji ludzi. Warto jednak podkreślić, że Polska nie jest wyizolowaną wyspą „polskiego malarstwa”, a wizualna sfera kultury podlega tutaj tym samym globalnym procesom, co w innych krajach: medialnym, technologicznym, popkulturowym. Widać to zwłaszcza w tych pracach, które operują wirtuozerią opanowania materii malarskiej, przesuwających efekty malarskie ku obrazowaniu wytworzonemu w świecie cyfrowym.

Piotr Rypson – przewodniczący jury

 

Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi podczas otwarcia wystawy finałowej 44. edycji Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2019 w dniu 8 listopada 2019 roku. Jury podczas obrad, od lewej: Agata Smalcerz, Beata Ewa Białecka, Grażyna Cybulska, Anda Rottenberg, Piotr Rypson, Andrzej Tobis; foto Krzysztof Morcinek

Jury podczas obrad, od lewej: Agata Smalcerz, Beata Ewa Białecka, Grażyna Cybulska (kuratorka biennale), Anda Rottenberg, Piotr Rypson, Andrzej Tobis; foto Krzysztof Morcinek

Lista prac zakwalifikowanych do wystawy finałowej:

 

Yui Akiyama  

  1. Granica I, 2018, tempera żółtkowa na płótnie, 150 x 170

Karolina Balcer  

  1. Domino, 2017, akryl na płótnie, 70 x 160
  2. Dziury w ścianach po rzucie kamieniem, 2019, akryl na desce, 65 x 100

Paweł Baśnik  

  1. Erzulie, 2018, olej na desce, 50 x 35
  2. Generał Jabłonowski, 2018, olej na płótnie, 50 x 40
  3. Grób Bema, 2018, olej na płótnie, 90 x 70

Natalia Bażowska 

  1. Rodzeństwo, 2019, olej, płótno, 116 x 146
  2. Wspinacze, 2019, olej, płótno, 146 x 116

Włodzimierz Betleja

  1. Autoportret, 2017, olej na płycie, wycięcia, 50 x 61
  2. Bar, 2018, olej, płyta, drewno, metal, 128 x 61
  3. Odjazd, 2018, olej, płyta, drewno, metal, 111 x 62

Bezimienny

  1. Krwiopijca, 2019, olej na płótnie, 160 x 140
  2. Velaya, 2019, olej na płótnie, 160 x 120

Daria Bidzińska 

  1. Borys (Bóg), 2018, olej na płótnie, 140 x 100
  2. Honor, 2018, olej na płótnie, 140 x 100
  3. Ojczyzna, 2018, olej na płótnie, 140 x 100

Martyna Borowiecka-Mikuszewska

  1. Przesunięcie, 2017, olej na płótnie, 110 x 110
  2. Odsunięcie, 2017, olej na płótnie, 110 x 110
  3. Zanikanie, 2017, olej na płótnie, 120 x 110

Ireneusz Botor 

  1. Kim II, 2019, olej na płótnie, 80 x 60
  2. Kim III, 2018, olej na płótnie, 80 x 60

Sławomir Brzoska 

  1. Kompozycja hermetyczna 4, 2018, wełna, książki na płycie drewnianej, 49 x 42 x 22
  2. Kompozycja hermetyczna 7, 2018, wełna, książki na płycie drewnianej, 60 x 58 x 19
  3. Kompozycja hermetyczna 8, 2018, wełna, książki na płycie drewnianej, 68 x 66 x 22

Robert Bubel 

  1. Cerber, 2017, olej na płótnie, 90 x 110
  2. Welcome, 2018, olej na płótnie, 100 x 120

Grzegorz Bugaj

  1. Spiesz się, 2019, olej na płótnie lnianym, 60 x 74
  2. Cug orientacyjny, 2019, olej na płótnie lnianym, 100 x 140

Michał Chudzicki 

  1. Jakie miasto taki Bruegel 2, 2018, olej na płótnie, 121 x 181
  2. Jakie miasto taki Bruegel, 2017, olej na płótnie, 94 x 140
  3. Mleko zsiadło się na progu, 2017, olej na płótnie, 100 x 130

Maria Cichoń

  1. Różne odcienie czerwieni – Kompozycja nr XXI (I), 2018–2019, kolaż, 20 x 20 x 5
  2. Różne odcienie czerwieni – Kompozycja nr XXI (II) , 2018–2019, kolaż, 20 x 20 x 5
  3. Różne odcienie czerwieni – Kompozycja nr XXI(III), 2018–2019, kolaż, 20 x 20 x 5

Michał Cygan 

  1. Marsz Niepodległości, 2019, olej i akryl na płótnie, 120 x 130
  2. Imigranci, 2019, olej i akryl na płótnie, 70 x 200
  3. Ludobójstwo, 2018, olej i akryl na płótnie, 80 x 110

Bartosz Czarnecki 

  1. Hieronim Bosch – Ukrzyżowanie, 2018, olej, płótno, 70 x 60
  2. Niewyraźna reprodukcja Boscha – Kuszenie św. Antoniego, 2018, olej, płótno, 190 x 170
  3. Reprodukcja Bruegela 2/3 – Upadek aniołów, 2018, olej, płótno, 160 x 180

Dawid Czerniejewski 

  1. Pomnik, 2019, akryl płótno, 76 x 101
  2. Wspinaczka, 2019, akryl, płótno, 92 x 61

Dawid Czycz 

  1. Hell yeah, 2019, olej na płótnie, 120 x 150
  2. Banana fantasy, 2019, olej na płótnie, 120 x 150
  3. Last romance, 2019, olej na płótnie, 120 x 150

Paweł Jan Dunal 

  1. Bez tytułu, 2017, olej na płótnie, 150 x 150
  2. Bez tytułu, 2018, olej na płótnie, 150 x 150

Wiktor Dyndo 

  1. Tysiąc i jedna noc – kebab, 2018, olej/płótno, 100 x 160
  2. Tysiąc i jedna noc – czarna dziura, 2018, olej na płótnie, 100 x 200

Michał Gątarek 

  1. Zima, 2018, akryl, płótno, 80 x 100
  2. Ciepło, 2018, akryl, płótno, 80 x 90

Beata Grim 

  1. Pocztówka z BB, Komin, 2019, haft, 25 x 21
  2. Pocztówka z BB, Motyl zygzakowiec, 2019, haft, 25 x 21

Krzysztof Grzybacz 

  1. Zmywarka, 2018, olej na płótnie, 100 x 80

Paula Kaniewska

  1. Czerwony płot z brukselkami, 2018, akryl na płótnie, 40 x 50
  2. Czerwony płot bez brukselek, 2018, akryl na płótnie, 40 x 50

Pavlo Kazmin 

  1. Palimpsest, 2017, olej na płótnie, 150 x 240
  2. Nie zabijaj, 2018, olej na płótnie, 100 x 140

Karol Kędzierski

  1. In a hurry, 2019, olej, płótno, 81 x 62

Karolina Konopka 

  1. Ciecierzyca według przepisu dr Ashkara, 2018, olej na płótnie, 110 x 170
  2. English breakfast, 2019, olej na płótnie, 140 x 140

Radim  Koros 

  1. Auto, 2018, olej i sprej na płótnie 170 x 100
  2. Button, 2018, olej i sprej na płótnie 190 x 160

Piotr C. Kowalski 

  1. Piła nr 2, 2017, rdza, tusz, wlepka, płótno, 25 x 120

Kamil Kukla 

  1. 18JUM, 2018, olej na płótnie, 160 x 160
  2. 19XVA, 2019, olej na płótnie, 170 x 160

Tomasz Kulka  

  1. Idolatria, 2017, tłusta tempera na sklejce, szlagmetal, 70 x 110 x 7,5
  2. Idolatria, 2017, tłusta tempera na sklejce, szlagmetal, 55 x 104 x 7
  3. Idolatria, 2017, tłusta tempera na sklejce, szlagmetal, 51 x 63 x 7

Anna Kunka-Kawełczyk

  1. Piknik III, 2018, olej na płótnie, 60 x 120

Agnieszka  Łapka

  1. Portret 1, 2018, olej na płótnie, 130 x 100
  2. Portret 2, 2019, olej na płótnie, 130 x 100

Małgorzata Mirga-Tas  

  1. Romani-Kali-Daj, 2018, akryl, tkanina, drewno, parawan, 220 x 140
  2. Roma-news, 2018, akryl, tkanina, płótno, 120 x 135
  3. Family-visit, 2018, akryl, tkanina, płótno, 140 x 105

Magda Morczerw

  1. Teraz jesteś moją matką, musisz mnie kochać, 2018/19, olej na płótnie, 140 x 100
  2. Ubogie pole, 2019, technika mieszana na płótnie, 150 x 165

Jan Możdżyński

  1. Pomnik Samozaspokajających się Cipek, 2019, olej na płótnie, 140 x 110
  2. Mistyka odmienności, 2018, olej na płótnie, 150 x 110

Adam Nehring

  1. Churchyard, 2019, akryl na płótnie, podobrazie o nieregularnym kształcie, 25 x 30 x 15
  2. Lava, 2019, akryl na płótnie, podobrazie o nieregularnym kształcie, 40 x 80
  3. Periodic Table, 2018, olej na płótnie, podobrazie o nieregularnym kształcie, 35 x 60

Paweł Olszczyński  

  1. Bez tytułu /hak, 2018, olej, płótno, 35 x 25
  2. Chimera lV, 2018, olej, płótno, 30 x 30
  3. Chimera ll, 2018, olej, płótno, 45 x 45

Bartłomiej Otocki  

  1. Bez tytułu (02), 2017, olej na płótnie, 160 x 140
  2. Bez tytułu (03), 2017, olej na płótnie, 140 x 200

Karol Palczak

  1. Dym, 2019, olej na aluminium, 60 x 45
  2. Stanął w ogniu nasz wielki dom, dom dla psychicznie i nerwowo chorych, 2019,
    olej na płótnie, 150 x 110
  3. Ogień, 2019, olej na aluminium, 40 x 25

Zofia Pałucha  

  1. Wybije zęby każdej lasce, która stanie między nami, akryl na płótnie, 160 x 120

Wojciech Pietrasz  

  1. Kwestia głowy, 2018, akryl na płótnie, 60 x 70

Krzysztof Piętka  

  1. Obsesja, 2017–2018, olej na płótnie, 180 x 180

Julia Pilecka

  1. Doskonałe?, 2018, olej, cekiny, brylanciki, naklejki i żywica na płótnie, 100 x 100
  2. Żyłam jak mnich (przez pół dnia), 2018, olej i chińskie monety na płótnie, 120 x 80

Dominik Podsiadły  

  1. Martwa natura z Żółtą Kamizelką, 2019, asamblaż, akryl, farba w sprayu, kamizelka odblaskowa, 65 x 60

Cyryl  Polaczek

  1. Flądra, 2018, olej na płótnie, 100 x 100

Igor Jerzy Przybylski  

  1. H9-05, 2017, akryl na płótnie, 70 x 50
  2. H9-10, 2017, akryl na płótnie, 100 x 80
  3. H9-11, 2017, akryl na płótnie, 100 x 80

Małgorzata Rozenau  

  1. Inner breath, 2018, akryl na desce, 100 x 95
  2. First breathe, 2018, akryl na desce, 77 x 45

Mateusz Sarzyński  

  1. Chłopiec z fajką, 2018, olej, płótno bawełniane, 60 x 50
  2. Bez tytułu 1, 2018, akryl i olej, płótno bawełniane, 50 x 70
  3. Inny, 2019, olej, płótno bawełniane, 80 x 80

Radosław Szlęzak  

  1. Totem (nieistniejący pomnik), 2019, olej i akryl na płótnie, 130 x 110
  2. Neo mimesis, 2018, olej i akryl, płótno, 130 x 180

Agata Szymanek

  1. Bez tytułu, 2019, olej na płótnie, 183 x 183
  2. Bez tytułu, 2019, olej na płótnie, 35 x 37

Jan Eustachy Wolski

  1. Bez tytułu, 2019, olej na płótnie, 190 x 130
  2. Bez tytułu, 2018, olej na płótnie, 25 x 20

Marcin Zawicki  

  1. Sabat, 2019, olej i akryl na płótnie, 190 x 150

Konrad Żukowski  

  1. All the saints, olej na płótnie bawełnianym, 160 x 140
  2. Help, olej na płótnie bawełnianym, 110 x 130
  3. Murzyn w dżungli nocą, olej na płótnie bawełnianym, 160 x 140

 

 ***

  

Komunikat po I obradach jury 44. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2019

W dniach 28 i 29 maja 2019 roku obradowało jury  Bielskiej Jesieni.
W wyniku przeglądu prac w wersji elektronicznej oraz dyskusji, do drugiego etapu konkursu  zostało zakwalifikowanych 119 prac 54 artystów. Wyboru dokonano spośród  1.959 obrazów nadesłanych przez 653 artystów.

W posiedzeniu jury wzięli udział:

Beata Ewa Białecka – malarka, laureatka prestiżowych nagród i wyróżnień w dziedzinie malarstwa (Gdańsk, Rodowo)

dr Piotr Rypson – krytyk sztuki, historyk sztuki i literatury, publicysta, ekspert w dziedzinie edukacji elektronicznej (Warszawa)

Agata Smalcerz  – historyczka sztuki, krytyczka, kuratorka wystaw, dyrektor Galerii Bielskiej BWA (Bielsko-Biała)

prof. Andrzej Tobis – artysta malarz, fotograf, wykładowca na katowickiej Akademii Sztuk Pięknych (Katowice)

Zaproszona do udziału w jury  Anda Rottenberg – historyczka sztuki, krytyczka, kuratorka wystaw (Warszawa) – z powodu choroby nie uczestniczyła w obradach.
Obrady odbyły się w obecności kuratorki Bielskiej Jesieni, Grażyny Cybulskiej.

 

Jury
fot. K. Morcinek

W ocenie jurorów na tegoroczną edycję konkursu nadesłano wiele ciekawych prac, zróżnicowanych zarówno pod względem formalnym, jak i tematycznym.
„Pewnym novum jest duża liczba prac zawierających bezpośrednie lub metaforycznie ujęte reakcje na napięcia społeczne – lokalne i światowe. Z jednej strony widoczne są utrzymujące się od lat, niepokojąco zmysłowe i surrealistyczne tendencje eskapistyczne, z drugiej – próby nakreślenia komentarza politycznego, realizujące się w opisach życia zbiorowości, rytuałów, ceremonii, a także w postapokaliptycznych wizjach przyszłości. Stale powracającym motywem nowego malarstwa jest witalna seksualność w nadrealistycznym wydaniu. Aktualna jest także potrzeba nawiązania dialogu z tradycją malarstwa europejskiego, manifestująca się w wielorakich odwołaniach do ikonografii chrześcijańskiej. Przegląd nadesłanych prac pozwala wyciągnąć wniosek o niezachwianej pozycji malarstwa, pozostającego żywym medium, w pełni zdolnym do opisu zastanej rzeczywistości” – podsumował wnioski oceniającego grona Piotr Rypson, przewodniczący jury.

„Kolejna edycja biennale malarstwa zaowocowała nowymi pracami o różnorodnej stylistyce, szerokim przekroju tematów i sposobów obrazowania. Możliwość nadsyłania propozycji przez wszystkich malujących artystów, bez względu na wiek czy wykształcenie, otwiera drogę osobom o dużym potencjale i oryginalnym rysie twórczości, ale nie mogącym przebić się do świata sztuki. Takie było założenie wprowadzenia nowej, otwartej formuły konkursu. To już trzecia edycja biennale z tak demokratycznym regulaminem, ale po raz pierwszy, decyzją jury, tak liczna i ciekawa reprezentacja artystów bez ukończonej Akademii Sztuk Pięknych dotarła do drugiego etapu konkursu. Potwierdza to trafność naszej decyzji o odchodzeniu od nieco już skostniałej formuły” – stwierdziła Agata Smalcerz, Dyrektor Galerii Bielskiej BWA, członek jury.

Drugie posiedzenie jury biennale zostało zaplanowane na wrzesień. Komisja po obejrzeniu oryginałów prac  (obrazy powinny być dostarczone do galerii w terminie od 26 sierpnia do 3 września br.) wybierze laureatów nagród i wyróżnień oraz obrazy, które zostaną zaprezentowane na wystawie finałowej.
Jury, zgodnie z regulaminem biennale, ma prawo do zweryfikowania swoich decyzji po obejrzeniu prac w wersji oryginalnej.

Oficjalne ogłoszenie wyników 44. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2019 oraz otwarcie wystawy odbędą się 8 listopada o godz. 17.00.

 

 

UWAGA!

Zamieszczenie reprodukcji prac w Galerii wirtualnej – jest obowiązkiem autora.

Należy zalogować się na własne konto, zaznaczyć obrazy, następnie kliknąć na polecenie: wyślij zdjęcia prac
(reprodukcje muszą być mniejsze niż 1MB, a w podpisie zdjęć nie może być polskich znaków, spacji, kropek itp.).

Prawidłowo zaimportowane zdjęcia widoczne są od razu w Galerii wirtualnej.

 

 

 

TERMINARZ BIELSKIEJ JESIENI 2019

2 stycznia 2019 – ogłoszenie konkursu
1 lutego – 30 marca – przyjmowanie zgłoszeń, wyłącznie w wersji online
30 kwietnia – ostateczny termin odstąpienia od udziału w Bielskiej Jesieni
1 czerwca – 29 grudnia – prezentacja zgłoszonych prac w galerii internetowej
Do 3 czerwca – decyzja jury o zakwalifikowaniu prac do II etapu konkursu
1 czerwca – 20 września – głosowanie internautów na autora najciekawszych prac zgłoszonych
do konkursu
23 września – ogłoszenie wyników głosowania w konkursie dla internautów
27 września – ogłoszenie listy uczestników i prac zakwalifikowanych do wystawy pokonkursowej
8 listopada – otwarcie wystawy pokonkursowej, ogłoszenie wyników konkursu, wręczenie nagród
i wyróżnień, prezentacja katalogu
9 listopada – otwarte dla widzów oprowadzanie przez jurorów po wystawie oraz panel dyskusyjny
z udziałem artystów
Do 31 stycznia 2020 – odbiór prac zakwalifikowanych do II etapu Bielskiej Jesieni
Do 28 lutego 2020 – ostateczny odbiór prac.
Nieodebranie obrazów do 28 lutego 2020 roku traktowane będzie przez organizatora jako porzucenie rzeczy
(w rozumieniu art. 180 i 181 Kodeksu Cywilnego).

       

 

 Poniżej dokumentacja fotograficzna z poprzedniej, 43. edycji Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2017

Fot 1. Fragment ekspozycji wystawy finałowej 43. edycji Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2017 – prezentacja w Galerii Bielskiej BWA. Na I planie obrazy Sebastiana Kroka – laureata Grand Prix – Nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Nagrody Dyrektora Galerii Bielskiej BWA. W tle prace autorstwa: Bartka Górnego, Wiktora Dyndo oraz Krzysztofa Piętki.

 

Fot. 2. Fragment ekspozycji wystawy finałowej 43. edycji Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2017 – prezentacja w Galerii Bielskiej BWA – obrazy Karoliny Jabłońskiej – laureatki II Nagrody Marszałka Województwa Śląskiego.

 

Fot. 3. Fragment ekspozycji wystawy finałowej 43. edycji Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2017 – prezentacja w Galerii Bielskiej BWA. Od prawej prace Małgorzaty Rozenau, w centrum obrazy Aleksandry Bujnowskiej – laureatki III Nagrody Prezydenta Miasta Bielska Białej. 

 

Fot. 4. Fragment ekspozycji wystawy finałowej 43. edycji Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2017 – prezentacja w Willi Sixta. Od lewej obrazy autorstwa: Weroniki Teplickiej, Emilii Kiny oraz Julii Pileckiej.

 

Obrady jury odbywają się w dniach 28–29 maja 2019

Na 44. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2019 nadesłano 1.959 prac, autorstwa 653 artystów.

Pierwsze posiedzenie jury rozpocznie się we wtorek 28 maja br. Podczas dwu dni obrad komisja konkursowa oceni obrazy nadesłane w wersji elektronicznej i zakwalifikuje artystów i ich prace do drugiego etapu konkursu. Informacja o decyzji jury zostanie ogłoszona na stronach internetowych: www.galeriabielska.pl oraz www.bielskajesien.pl w poniedziałek, 3 czerwca.

Drugie posiedzenie jury odbędzie się we wrześniu i wówczas – już na podstawie oryginałów prac – zostaną podjęte ostatecznie decyzje o tym, których artystów prace znajdą się na wystawie. Jury wybierze także laureatów nagród i wyróżnień regulaminowych. Werdykt zostanie ogłoszony oficjalnie podczas otwarcia biennale 8 listopada 2019 roku.

Jury Bielskiej Jesieni 2019:

Beata Ewa Białecka – malarka (Gdańsk, Rodowo)

Anda Rottenberg – krytyczka sztuki (Warszawa)

dr Piotr Rypson – krytyk sztuki (Warszawa)

Agata Smalcerz  – historyczka sztuki, Dyrektor Galerii Bielskiej BWA (Bielsko-Biała)

prof. Andrzej Tobis – malarz (Katowice)

Po raz czwarty biennale odbywa się w nowej formule, która dopuszcza do konkursu zarówno absolwentów wyższych szkół artystycznych, jak i osoby, które nie mają takiego wykształcenia, lecz wykazują się aktywnością twórczą i dorobkiem. Na tegoroczne biennale spośród 653 autorów zgłaszających swoje prace, akademickie wykształcenie w dziedzinie sztuki posiadają 542 osoby, co stanowi 83 procent wszystkich uczestników.

W konkursie uczestniczy 390 kobiet (60 procent) i 263 mężczyzn (procent).

Spośród absolwentów i studentów uczelni najliczniejszą reprezentacją cieszy się Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie (99  uczestników), następnie  akademia warszawska (83 osoby), wrocławska  (61), katowicka (54), gdańska (49) i łódzka (41); z pozostałych uczelni  uczestniczy po ok. 20 osób.

Zgodnie z regulaminem uczestnicy zgłaszali do konkursu po trzy prace (w tym poliptyki). Zdecydowana większość to obrazy wykonane w technice olejnej lub akrylowej na płótnie, niewielką część stanowi malarstwo na papierze, kolaż i inne techniki malarskie. Przysłano ponad 2000 zdjęć.

Po raz czwarty w historii bielskiego konkursu nadesłane prace będą mogli oceniać także widzowie. Na stronie www.bielskajesien.pl w zakładce Galeria Wirtualna od 1 czerwca prezentowane będą wszystkie przyjęte na konkurs prace. Spośród nich – bez względu na ocenę jury – będzie można zagłosować na najciekawszego artystę. Głosowanie zakończy się 20 września. Regulamin głosowania dostępny będzie na stronie www.bielskajesien.pl

Zwycięzca głosowania online zostanie ogłoszony 27 września.

 
Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2019 odbywa się pod honorowym patronatem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Nagrody:

Grand Prix – Nagroda Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (30.000 zł) oraz Nagroda Dyrektora Galerii Bielskiej BWA (indywidualna wystawa w galerii)

II Nagroda Marszałka Województwa Śląskiego (20.000 zł)

III Nagroda Prezydenta Miasta Bielska-Białej (10.000 zł)

wyróżnienia regulaminowe (2.000 zł każde).
Organizatorem biennale jest Galeria Bielska BWA w Bielsku-Białej.

Otwarcie wystawy i ogłoszenie wyników konkursu: piątek, 8 listopada 2019, godz. 17.00.
Oprowadzanie po wystawie przez jurorów biennale: piątek, 9 listopada, godz. 11.00
Wystawa 44. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2019 potrwa do 29 grudnia 2019 roku.
Bielską Jesień 2019 dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Wniosek złożony przez  Galerię odnośnie dofinansowania przez MKiDN w Programie „Sztuki wizualne”
uzyskał najwyższą ilość punktów i znalazł się na I miejscu.

Lista uczestników, którzy prawidłowo złożyli aplikacje znajduje się
w zakładce: UCZESTNICY.

                                              

Finalistów poznamy podczas uroczystego otwarcia wystawy pokonkursowej, która będzie miała miejsce 8 listopada 2019 roku.