Warsztaty z finalistami Bielskiej Jesieni
już w najbliższą sobotę, 4 grudnia 2021 roku, w godz. 11.00 – 13.00

Martyna Borowiecka-Mikuszewska

Podróż przez malarskie rytuały

KOLEJNE SPOTKANIA:
Adam KozickiWarsztaty ze złego malowania
11 grudnia (sobota), w godz. od 11.00 do 13.00

Kasia KmitaPapier, klej, nożyce. Warsztaty z dawnej techniki wycinanki

12 grudnia (niedziela), w godz. od 11.00 do 13.00.

Odbyły się:
Stach SZUMSKIEwolucja piktogramów: od neandertalskiego wzornictwa abstrakcyjnego do współczesnych logotypów
27 listopada (sobota), w godz. od 14.00 do 16.00


Obowiązują zapisy, więcej informacji w kafelku Edukacja

***

 

45. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2021
pod honorowym patronatem Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu

 

Grand Prix Bielskiej Jesieni 2021 dla Tomasza Kulki

Wizja końca antropocenu i laudacja na cześć bioróżnorodności

 

  Tomasz Kulka, Game over (tryptyk), 2021, tempera, szlagmetal, 76x39, 100x70, 76x39

 

Laureatem Grand Prix – Nagrody Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu (30 tys. zł) 45. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2021 w Bielsku-Białej został Tomasz Kulka z Wrocławia, urodzony w Wolbromiu absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Jury biennale, któremu przewodniczyła prof. Anna Markowska nagrodziło tryptyk „Game over”. Laureata doceniono za przewrotną afirmację świata posthumanistycznego w jego najróżniejszych hybrydowych formach i wątkach, urzekające piękno i antymodernistyczny radykalizm.

­– „Nagrodzona w 2021 roku Grand Prix Bielskiej Jesieni praca „Game over” Tomasza Kulki to monumentalna wizja końca antropocenu. Z dawnego malarstwa artysta zaczerpnął formę tryptyku i bogate, lśniące okazale złotem tło, a ze współczesności wywiódł aktualne, postsekularne przesłanie”– ocenia prof. Anna Markowska, przewodnicząca jury.

Laureat Grand Prix otrzymał również Nagrodę Dyrektora Galerii Bielskiej BWA w postaci organizacji wystawy indywidualnej oraz statuetkę Bielskiej Jesieni.

 

 

II Nagrodę – Prezydenta Miasta Bielska-Białej

otrzymała Olga Maria Dmowska

 

 

Olga Maria Dmowska, Amnezja, 2019, akryl na płótnie, 180 x 159 cm

 
Olga Maria Dmowska, 
Nienasycenie, 2019, akryl na płótnie, 145 x 168 cm

II Nagrodę Prezydenta Miasta Bielska-Białej (20 tys. zł) za zestaw prac: „Amnezja” i „Nienasycenie” otrzymała Olga Dmowska z Warszawy, absolwentka warszawskiej ASP. Jury doceniło „prawdę w wyrażaniu traumatycznych wydarzeń przy użyciu dobitnego języka malarskiego oraz zadziorną postawę malarską”.

 

III Nagrodę – Dyrektora Galerii Bielskiej BWA

otrzymał Adam Kozicki

 Adam Kozicki, Too late for the capitalism, 2021, akryl na płótnie, 200 x 250 cm

 

III Nagrodę Dyrektora Galerii Bielskiej BWA (10 tys. zł) za obraz „Too Late for Late Capitalism” otrzymał Adam Kozicki z Warszawy – absolwent ASP w Warszawie, który zdaniem jury „trafnie oddał sytuację pokolenia, zarówno pod względem plastycznym, jak i narracyjnym oraz zbudował hipnotyczny nastrój”.

 

 Nagrodę Honorową Jury

otrzymał Piotr C. Kowalski

Piotr C. Kowalski, Ten obraz sugeruje że plastik jest w dalszym ciągu obiektem pożądania. Z cyklu Obrazy malowane pod kątem 45 Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2021, 2021, akryl na płótnie, plastik, 250x150

Nagrodę Honorową Jury otrzymał Piotr C. Kowalski za poszerzanie granic malarstwa dokonywane podczas praktykowania zwykłej codzienności oraz za optymizm i radość, jaką niesie ze sobą proponowana przez artystę demokratyzacja sztuki.

 

 

Wyróżnienia regulaminowe jury

Wyróżnienia regulaminowe (po 2.500 zł każde) otrzymali: Paweł Baśnik (Wrocław), Veronika Hapchenko (Kraków), Maja Janczar (Warszawa), Magdalena Kirklewska (Gdańsk), Anna Podlewska-Polit (Warszawa).

Paweł Baśnik

Paweł Baśnik, Psychopomp, 2020, olej i akryl na płótnie, 250 x 200 cm

 

Veronika Hapchenko

Veronika Hapchenko, Little red warrior, 2020, akryl na desce, 120 x 60 cm

 

Veronika Hapchenko, Swan lake, 2020, akryl na płótnie, 80 x 100 cm

 

Maja Janczar

Maja Janczar, Rosół, 2021, akryl na płótnie, 130 x 90 cm

 

Magdalena Kirklewska

Magdalena  Kirklewska, Evening tv shows, 2020, akryl na płótnie, 150 x 200 cm

 

Anna Podlewska-Polit


Anna Podlewska-Polit, Bez tytułu 1, 2018/2019, olej na płótnie, 120 x 100 cm

Anna Podlewska-Polit, Bez tytułu 3, 2018–2019, 2018/2019, olej na płótnie, 130 x 100 cm

 

 

Nagroda Specjalna REK Fundation – zakup obrazu do Kolekcji Sztuki Galerii Bielskiej BWA

Stach Szumski

Stach Szumski, Konstruktywizm bezrefleksyjny II, 2019, akryl na płótnie, 130 x 150 cm

 

Nagrodę Specjalną – zakup obrazu do Kolekcji Sztuki Galerii Bielskiej BWA otrzymał Stach Szumski (Michałowice w Karkonoszach).

 

Wyróżnienia Redakcji patronackich

Tomasz Kulka – Artinfo.pl

Natalia Bażowska – Kwartalnik Artluk

Hanna Shumska – Pismo Artystyczne „Format”

Jakub Gliński  – „Newsweek Polska” 

Lena Achtelik  – „Gazeta Wyborcza” Katowice

Karolina Balcer  – „Notes Na 6 Tygodni”

Veronika Hapchenko – Magazyn „SZUM”

 

Artystki i artyści wyróżnieni przez redakcje patronackie biennale: Tomasz Kulka (Wrocław) otrzymał wyróżnienie portalu Artinfo.pl, Natalia Bażowska (Katowice) – Kwartalnika „Artluk”, Hanna Shumska – Pisma Artystycznego „Format”, Jakub Gliński – tygodnika „Newsweek Polska”, Karolina Balcer – magazynu „Notes Na 6 Tygodni”, Lena Achtelik – „Gazety Wyborczej” Katowice, Veronika Hapchenko – Magazynu „Szum”.

 

Jury 45. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2021: prof. Anna Markowska – przewodnicząca jury, historyczka sztuki, krytyczka i kuratorka (Wrocław); Anda Rottenberg – historyczka sztuki, krytyczka i kuratorka (Warszawa); Agata Smalcerz – historyczka sztuki, krytyczka, kuratorka wystaw, dyrektor Galerii Bielskiej BWA (Bielsko-Biała); Jarosław Fliciński – artysta wizualny (Warszawa, Esteval – Portugalia); dr hab. Michał Zawada – artysta wizualny, nauczyciel akademicki w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych (Kraków).

Przegląd i klasyfikacja obrazów odbywały się podczas dwóch posiedzeń jury: na podstawie prezentacji elektronicznej oraz w oparciu o oryginały prac. Na konkurs nadesłano 2.500 prac. Do wystawy finałowej zakwalifikowanych zostało ostatecznie 121 prac 84 artystów.

­­„(…) ponieważ te ostatnie dwa lata były zupełnie nietypowe, naznaczone pandemią koronawirusa i przymusową izolacją w domach, często związaną z samotnością i pogarszającym się samopoczuciem, wiele z obrazów miało specyficzny klimat. Z jednej strony dużo było płócien o charakterze eskapistycznym, magicznym i bajkowym, które pod pozorem całkowitej fantazji przemycały nastrój lęku, przerażenia i bezradności, z drugiej – było też trochę obrazów nawiązujących do konkretnych wydarzeń i sytuacji społeczno-politycznej, ulicznych manifestacji i strajków kobiet (…). Zapowiada się, że na 45. Bielskiej Jesieni obok mocnej ekspresji, wręcz krzyku prosto z trzewi, zobaczymy oniryczne i magiczne wizje, nostalgiczne wspomnienia z czasów przedpandemicznych, proste radości z zapisu istnienia tu i teraz oraz fantazje inspirowane kulturą globalną” – podsumowała Anna Markowska, przewodnicząca jury.

Wystawie 45. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2021 towarzyszy katalog zawierający reprodukcje wszystkich prac, biogramy artystów oraz teksty jurorów biennale. Wydawnictwo do kupienia w galerii oraz na stronie www.galeriabielska.pl.

  1. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2021 to także szereg wydarzeń towarzyszących: spotkania, warsztaty, wykłady – zachęcamy do śledzenia naszej strony, gdzie na bieżąco będą publikowane szczegółowe informacje.

W sobotę, 13 listopada  o godz. 11.00 miało miejsce oprowadzanie po wystawie przez jury biennale. W godz. 12.00–14.00 odbywał się panel dyskusyjny (prowadząca: Bogna Świątkowska). Wydarzenie było tłumaczone na język migowy.

Relację z otwarcia i panelu można śledzić na Facebooku galerii.

 

Organizatorem 45. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2021 jest Galeria Bielska BWA w Bielsku-Białej. Biennale odbywa się pod honorowym patronatem Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.

Kuratorka: Grażyna Cybulska.

Wystawa trwa od 30 października 2021 do 12 stycznia 2022 roku. Wstęp bezpłatny.

Bielską Jesień 2021 dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

 

Fundatorzy nagród:

Minister Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu

Prezydent Miasta Bielska-Białej

Dyrektor Galerii Bielskiej BWA

Mecenas Kultury: AQUA SA

Sponsorzy Bielskiej Jesieni 2021 – Fundatorzy wyróżnień: LOTOS Terminale SA, Polmotors, PRO Spółka z o.o., Adwokaci Janson Pulda Meller, Fundacja Galerii Bielskiej

Fundator Nagrody specjalnej: REK Foundation

Patronat medialny: „Artluk”, „Format”, „Notes Na 6 Tygodni”, „SZUM”, „Restart”, „Gazeta Wyborcza” Katowice, „Newsweek Polska”, Artinfo.pl, TVP Kultura, „Relacje-Interpretacje”

 

Ada Piekarska – rzeczniczka biennale

 

 

 ***

 

 Jury 45. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2021:

 

 

Szanowni Państwo,

Wystawa finałowa 45. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2021 jest udostępniona 
od 30 października 2021 roku.

Ekspozycję będzie można oglądać do 12 stycznia 2022 roku.

Wstęp na wystawę jest bezpłatny.

Wernisaż oraz ogłoszenie wyników konkursu
piątek, 12 listopada 2021 o godz. 17.00 (wstęp wyłącznie za zaproszeniami).

Oprowadzanie po wystawie przez jury biennale oraz panel dyskusyjny na temat rynku sztuki prowadzony przez Bognę Świątkowską
(z udziałem jurorów, redaktorów, teoretyków sztuki oraz artystów) 
sobota, 13 listopada 2021, godz. 11.00.
Wydarzenie tłumaczone na język migowy.

Uroczyste otwarcie wystawy oraz panel dyskusyjny na Facebooku galerii.

 

***

 

Jury 45. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2021:

  • Anna Markowska – przewodnicząca jury, historyczka sztuki, krytyczka i kuratorka (Wrocław)
  • Anda Rottenberg – historyczka sztuki, krytyczka i kuratorka (Warszawa)
  • Agata Smalcerz – historyczka sztuki, krytyczka, kuratorka wystaw, dyrektor Galerii Bielskiej BWA (Bielsko-Biała)
  • Jarosław Fliciński – artysta wizualny (Warszawa, Esteval – Portugalia)
  • dr hab. Michał Zawada – artysta wizualny, nauczyciel akademicki w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych (Kraków).

 

***

Wystawa finałowa 45. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2021 jest zwieńczeniem ogólnopolskiego konkursu trwającego niemal cały rok.

45. edycja Bielskiej Jesieni jest kolejną odsłoną wydarzenia wpisującego się w 60 letnią tradycję. Na wystawie finałowej – będącej efektem wielomiesięcznych zmagań uczestników biennale – zostanie zaprezentowanych 121 obrazów, 84 autorów (38 artystek i 46 artystów) wybranych spośród 2.500 propozycji  zgłoszonych przez 850 uczestników.

Do bieżącej edycji konkursu zgłosili się reprezentanci różnych pokoleń mieszkający w kraju i za granicą, a także twórcy obcego pochodzenia przebywający na stałe w Polsce. Dzieła wszystkich przedstawicieli tego szerokiego gremium  będą też uczestniczyć w wystawie. Ekspozycja zagości w obydwu salach galerii.

Nad rangą konkursu, na podstawie którego wyłoniono prace do wystawy, czuwało grono ekspertów, historyczki i krytyczki sztuki: prof. Anna Markowska, Anda Rottenberg i Agata Smalcerz – dyrektor Galerii Bielskiej BWA, artysta wizualny – Jarosław Fliciński oraz dr Michał Zawada – artysta i wykładowca akademicki.

Jury, od lewej: Anda Rottenberg, Jarosław Fliciński, Anna Markowska, Agata Smalcerz i Michał Zawada; fot. K. Morcinek

Przewodnicząca jury, prof. Anna Markowska, pracownik naukowy w Instytucie Historii Sztuki Uniwersytetu Wrocławskiego, w podsumowaniu biennale, dokonała szerokiej analizy zgłoszonych dzieł, biorąc pod uwagę ich przynależność do różnych estetyk, rozmaitość twórczych rozwiązań, a także kontekst uwarunkowań społecznych naznaczonych sytuacją pandemiczną.

Spośród omówionych grup wszystkie prace ukazujące nowatorstwo i najbardziej wartościowe przejawy działań w zakresie malarstwa, prace, za którymi stoją nowe osobowości, uzdolnieni artyści wnoszący do malarstwa nową jakość zostały wybrane do finału, a dzieła szczególnie zasługujące na uwagę zostały przez jurorów nagrodzone i wyróżnione.

(…) Ponieważ te ostatnie dwa lata – pisze Anna Markowska – były zupełnie nietypowe, naznaczone pandemią koronawirusa i przymusową izolacją w domach, często związaną z samotnością i pogarszającym się samopoczuciem, wiele z obrazów miało specyficzny klimat. Z jednej strony dużo było płócien o charakterze eskapistycznym, magicznym i bajkowym, które pod pozorem całkowitej fantazji przemycały nastrój lęku, przerażenia i bezradności, z drugiej – było też trochę obrazów nawiązujących do konkretnych wydarzeń i sytuacji społeczno-politycznej, ulicznych manifestacji i strajków kobiet.

Wiele obrazów nawiązywało dialog z innymi mediami (fotografią, światem cyfrowym, filmem, komiksami), tworząc wielowątkowe narracje, w których treści wynikały także ze znajomości odniesień i kontekstów kulturowych. Jednym z nich było z pewnością przebywanie w świecie wirtualnym, skrollowanie obrazów na Instagramie oraz inspirowanie się globalną kulturą Internetu. Traumatyczność covidowej izolacji przedstawiano czerpiąc nierzadko z wyobraźni dziecięcej i art brut, kontrastując ją z agresją i przemocą. Często też, by wyrazić bezsilność, sięgano do nieporadności i siermiężności techniki malarskiej, by oddać niepewność własnej sytuacji. Czasem negatywo
wość przedstawienia – jak na kliszy fotograficznej – wskazywała na radykalną inwersję rzeczywistości. Także psychodelię traktować można jako reakcję na niemożność wpływu na rzeczywistość, dlatego bajkowe w swych kolorystycznych zestawieniach i fantastycznych pomysłach obrazy niekoniecznie interpretować należy jako odwołujące się jedynie do radości życia. Tych prostych radości wyrażonych środkami malarskimi było niewiele, a jeśli się pojawiały – sugerowały albo sny, albo spokojne wiejskie życie, z dala od dojmujących realiów pandemii. Były to niekiedy projekcje wyrażające tęsknotę za utraconą cielesną bliskością z przyjaciółmi i ze światem rzeczywistym, niezapośredniczonym przez ekran. Jednak znacznie częściej, gdy pojawiały się pejzaże i ludzkie przestrzenie, okazywały się skażone widmem katastrofy klimatycznej i apokaliptycznym przeczuciem kresu antropocenu. Pojawiły się też prace w klimacie undergroundu, z mrocznymi i porzuconymi miejscami, opuszczonymi garażami i zdewastowanymi skłotami.

Od dłuższego czasu jedną z dominujących tendencji na Bielskiej Jesieni jest poetyka surrealizująca, polegająca na stwarzaniu wyimaginowanych światów i zestawianiu różnych niewspółmiernych rzeczywistości. W tej poetyce zawiera się też oniryzm i fantastyka, w której często kontrastuje się miękkie kształty wykonane aerografem z ostrymi formami rysunku – kaligraficznego lub tatuażowego. Sam tatuaż z więziennej „dziary” zyskał rangę artystyczną, więc nie dziwi spora ilość obrazów przedstawiająca ciała pokryte graficznym ornamentem. Niektóre z obrazów opowiadały historie sięgające do ilustracji rodem z komiksu i gier komputerowych. Choć tradycyjnie najmniej jest zawsze abstrakcji nieorganicznej, w tym roku udało się wyodrębnić dwa piękne, świetliste cykle malarskie utrzymane w reżimie geometrii.

Stale dość popularne jest nawiązywanie do schyłkowości i glamouru rokoka, z jego wybujałymi i płomienistymi formami oraz atmosferą dekadencji. Znakiem czasu wydaje się być to, że świat natury obrazują dzisiaj nie bukiety kwiatów w kryształowych wazonach, ale grzyby rozpleniające się ekspansywnie w świecie organicznym i nieorganicznym. Zdarza się, że łodygi, liście i korzenie transformują w relacji ze światem ludzi i zwierząt, tworząc niepokojące hybrydy. Bardzo wiele prac wykazało się zaskakującym poczuciem humoru autora, parafrazującego znane arcydzieła lub wizerunki postaci historycznych. Czasami chodzi po prostu o wywołanie beztroskiego i ożywczego śmiechu, niekiedy jednak o gorzką ironię i poważniejszy przekaz polityczny. Wyobraźnia młodych artystów oscyluje chwilami wokół przetworzeń rdzennych pozaeuropejskich kultur, trybalnych motywów, tzw. tribali, będących niegdyś estetyką ostentacyjnie żenującą, a dziś – wyrafinowaną i wielkomiejską. Wiąże się to m.in. z poszukiwaniem tożsamości i odkrywaniem własnej seksualności. Obok postaw feministycznych zauważyć można deklaracje związane z coming outem.

Zapowiada się, że na 45. Bielskiej Jesieni obok mocnej ekspresji, wręcz krzyku prosto z trzewi, zobaczymy oniryczne i magiczne wizje, nostalgiczne wspomnienia z czasów przedpandemicznych, proste radości z zapisu istnienia tu i teraz oraz fantazje inspirowane kulturą globalną.

Wystawie będzie towarzyszył katalog oraz szereg wydarzeń artystycznych.

Podczas uroczystego otwarcia nastąpi ogłoszenie wyników oraz wręczenie nagród i wyróżnień. Następnego dnia po wernisażu, od godz. 11.00 rozpocznie się część teoretyczna: oprowadzanie po wystawie przez jurorów, a także panel dyskusyjny poświęcony polskiemu malarstwu ostatnich lat.


Plan wydarzeń:

12.11.2021 (piątek)
godz. 17.00 – uroczyste otwarcie biennale; odczytanie protokołu jury, wręczenie nagród i wyróżnień,

13.11. (sobota)
godz.  11.00 – oprowadzanie po wystawie przez jurorów konkursu
godz. 12.00 – panel dyskusyjny na temat polskiego malarstwa
14.11 – zakończenie.

 

 ***

 

Uwaga
na ataki cyberprzestępstwa!

W związku z podszywaniem się pod uczestnika konkursu 45. Biennale Malarstwa Bielska Jesień, Tomasza Kokotta
i wykorzystywaniem jego wizerunku w celu propagowania szkodliwych treści (za pomocą wiadomości e-mail), udostępniamy list otwarty artysty.

 


Tomasz Kokott -
Królestwo grzybów / Kingdom of Mushrooms, 2020, akryl na płótnie / acrylic on canvas, 120 x 100 cm; fot. archiwum artysty

 

List otwarty

Szanowni Państwo,

serdecznie dziękuję organizatorom oraz Jury 45. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2021 za wybór mojej pracy do finału przeglądu. Mam świadomość, że była to decyzja trudna ze względu na tematykę moich obrazów i tym bardziej doceniam, że postanowili Państwo dać szansę mojej twórczości.

Od kilku dni w mediach tradycyjnych oraz w przestrzeni Internetu ukazuje się wiele informacji na temat Wystawy, a także jednego z obrazów zgłoszonych przeze mnie do konkursu, zatytułowanego "Królestwo grzybów". Oddźwięk medialny
i społeczny tego rozgłosu jest w przeważającej mierze pozytywny, jednak spotykam się także z krytyką. Taka dyskusja jest naturalna – śledzę ją z radością i zainteresowaniem, ciesząc się, że udało nam się zwrócić uwagę zarówno na wystawę, jak i tematykę społecznie ważną.

Jednak w trosce o bezpieczeństwo nas wszystkich jestem zmuszony poinformować o incydencie, który miał miejsce.
W sobotę na moje nazwisko i imię założono adres e-mail i rozesłano, podszywając się pode mnie, potencjalnie niebezpieczne wiadomości, zawierające załączniki i linki oraz treści, zupełnie niezgodne z prezentowanymi przeze mnie poglądami. Jeśli taka informacja dotarła także do Państwa, to proszę o usunięcie jej z poczty e-mail i niewchodzenie
w podane tam linki. 

Przypuszczam, że działania te mają na celu zastraszenie mnie oraz zdyskredytowanie mojej działalności. Istnieje jednak ryzyko, że przesyłane wiadomości zawierają wirusy albo innego rodzaju złośliwe oprogramowanie mogące zagrażać prywatności osób, które je otrzymały.

Informuję również, że zostały przeze mnie podjęte kroki prawne, a wspomniane przestępstwo zostało zgłoszone na policję. Mam nadzieję, że odpowiedzialny za nie człowiek poniesie konsekwencje. Co ważne, działania te nie przyniosło zamierzonych przez agresora skutków – nie wzbudził we mnie strachu, poczucia niepewności a co najważniejsze – nadal zamierzam tworzyć zgodnie ze swoimi poglądami i poczuciem estetyki.

Oczekując na spotkanie podczas wystawy, łączę wyrazu szacunku

Tomasz Kokott

 

***

 

Marta Pawełko – zwyciężczynią konkursu internautów!

W konkursie internetowym na najciekawszego artystę zgłaszającego swoje prace do 45. edycji Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2021 największą liczbę – 116 głosów – zdobyła Marta Pawełko.

 
Kocham, kochasz, kocha

Więcej informacji można znaleźć  w kaflu KONKURSY https://bielskajesien.pl/index.php/konkursy

 
 
***

Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, że wszystkie prace zakwalifikowane do II etapu konkursu
dostały się do wystawy finałowej Bielskiej Jesieni.
Składamy serdeczne gratulacje.
Laureatów nagród i wyróżnień poznamy dopiero podczas wernisażu, w dniu 12 listopada (piątek) 2021 roku,
na który już dziś serdecznie Państwa zapraszamy.

Grażyna Cybulska – kuratorka konkursu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ***

 

Szanowni Państwo

Zakończyły się obrady jury 45. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2021.

Do II etapu konkursu komisja w składzie: prof. Anna Markowska – przewodnicząca jury, Anda Rottenberg, Agata Smalcerz, Jarosław Fliciński
oraz dr hab. Michał Zawada wybrała 121 obrazów 84 autorów, w tym 38 kobiet i 46 mężczyzn.

Wyboru dokonano spośród 2.535 prac zgłoszonych przez 511 artystek i 334 artystów (co stanowiło rekordową liczbę – 845 zgłoszeń).

Lista artystów zakwalifikowanych do II etapu konkursu, wraz z wykazem prac znajduje się w kafelku: uczestnicy.

Komunikat jury, wraz z obszernym omówieniem nadesłanych prac został zamieszczony w kafelku: jury.

Wszystkie prace zgłoszone do biennale, od 1 czerwca br., są zamieszczone w Galerii wirtualnej na stronie internetowej Bielskiej Jesieni;
GW będzie aktywna do końca trwania wystawy, tj. do 15 stycznia 2022 roku.

Zachęcamy do przeglądania prac, a także niezależnie od wyborów jury, głosowanie i wyłonienie swoich faworytów.

 

Drugie posiedzenie komisji, która wybierze prace do wystawy finałowej już na podstawie oryginałów (prace będą przyjmowane w ostatnim tygodniu sierpnia, ostatni dzień przyjmowania obrazów to 27 sierpnia), a także wyłoni laureatów nagród i wyróżnień odbędzie się 30 – 31 sierpnia br.

 

 

 

***

Od 1 czerwca 2021 jest dostępna Galeria wirtualna, w której zostały zamieszczone wszystkie prace zgłoszone do 45. edycji biennale.
Będzie można je oglądać przez ponad pół roku.

Od początku czerwca do 19 września br. trwa konkurs internetowy na najciekawszego artystę zgłoszonego do bieżącej edycji biennale.
Zachęcamy do przeglądania prac i głosowanie (szczegóły w kafelku konkursy).

 

***

 

Uprzejmie informujemy, iż przyjmowanie i uzupełnianie zgłoszeń do 45. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2021 zostało zakończone.

Do obecnej edycji konkursu zgłosiła się rekordowa liczba artystów – 844 autorów, którzy nadesłali ponad 2,5 tys. obrazów w postaci elektronicznej.
Wszystkie prace zostały zamieszczone w Galerii Wirtualnej na stronie Bielskiej Jesieni. Będzie można je oglądać od 1 czerwca do końca trwania wystawy, tj. do 15 stycznia 2022 roku.

 

Grażyna Cybulska – kuratorka biennale

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

***

 

PRZYJMOWANIE ZGŁOSZEŃ
do 45. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2021 zostało zakończone.

Trwa sprawdzanie zgodności danych z regulaminem.

Lista uczestników konkursu zostanie zamieszczona w dniu 21 kwietnia br.
na stronie Bielskiej Jesieni
w zakładce: UCZESTNICY.

 

 

 ***

Szanowni Państwo!

Przedłużamy termin nadsyłania zgłoszeń do 45. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2021
do 11 kwietnia  br. (włącznie).

W sprawach technicznych oraz w przypadku innych pytań prosimy
o kontaktowanie się drogą mailową lub SMS-em od 6 kwietnia br.

Organizatorzy

 

***

Konkurs adresowany jest do wszystkich osób zajmujących się malarstwem, które ukończyły 18 lat.

 

***

 

Szanowni Państwo!

Zbliżamy się do końca ustalonego terminu przyjmowania zgłoszeń do 45. edycji Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2021.

Prosimy uczestników konkursu o poprawne wypełnianie formularza zgłoszeniowego (rozpoczęcie od nazwiska, wpisanie pełnego adresu, nie pisanie tekstów drukowanymi literami, itp.) oraz o dwukrotne zamieszczenie reprodukcji prac, pierwszy raz w formularzu, a następnie w Galerii Wirtualnej – WYŚLIJ ZDĘCIA PRAC

w okienku KATEGORIA – należy wpisać Nazwisko i imię (zdjęcia będą od razu widoczne w zakładce Moje prace). Reprodukcje muszą być mniejsze niż 1 MB; podpis wg załączonego wzoru (nazwisko_imię_tytuł_rok).

Po zalogowaniu się na stronę może pojawić się komunikat: Błąd, nie posiadasz uprawnień – proszę zignorować tę informację i przejść do menu (niebieski kwadracik z trzema poziomymi kreskami).

W przypadku problemów technicznych, bądź dodatkowych pytań proszę o kontakt mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub SMS na telefon 509 404 123.

Uczestników konkursu obowiązuje opłata w wys. 70 zł jako udział w kosztach organizacyjnych, którą należy wpłacić na konto: Bank Pekao S.A. 93 1240 4142 1111 0000 4825 7514 .

Z życzeniami zdrowia

Grażyna Cybulska
kuratorka biennale

 

***

 

Szanowni Państwo!

Przed nami kolejna, 45. edycja Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2021, do udziału w której Galeria Bielska BWA zaprasza polskich artystów malarzy zamieszkałych w kraju lub za granicą.

Do konkursu mogą przystąpić absolwenci wyższych szkół artystycznych, a także malarze nieposiadający dyplomu uczelni artystycznych, ale legitymujący się aktywnością i dorobkiem twórczym.

Przyjmowanie zgłoszeń odbywać się będzie wyłącznie w wersji online od 1 lutego do 31 marca 2021 roku. Do konkursu należy zgłosić trzy prace w dowolnej technice malarskiej, powstałe w latach 2019–2021. Format prac jest dowolny, z zastrzeżeniem, iż krótszy bok każdej pracy nie może przekraczać 200 cm.

Szczegóły udziału w konkursie zostały zawarte w regulaminie 45. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2021.